Ekonomi

Doğu Kıyısı liman grevi şirketleri acil durum planlarını harekete geçirmeye yöneltiyor

Salı günü başlayan ve ABD’nin Doğu ve Körfez Kıyısı limanlarında çalışan 45.000 sendikalı işçiyi kapsayan greve yanıt olarak, şirketler acil durum planlarını devreye soktu. ABD’nin Doğu Kıyısı ve Meksika Körfezi boyunca 36 limandaki liman işçilerini temsil eden Uluslararası Liman İşçileri Birliği (ILA), ücret müzakereleri konusunda ABD Denizcilik Birliği (USMX) ile anlaşmazlık yaşıyor. 1977’den bu yana ilk kez gerçekleşen bu işgücü kesintisi, ülkenin deniz yük taşımacılığının yaklaşık yarısını durdurmakla tehdit ediyor.

Kopenhag merkezli denizcilik danışmanlık firması Sea-Intelligence’a göre, iki haftalık bir grev liman operasyonlarını 2025 yılına kadar aksatabilir. Birçok küresel şirket, grevin operasyonları ve tedarik zincirleri üzerindeki etkisini azaltmak için önlemler aldı.

ABD’li perakendeci Costco (NASDAQ:COST), tatil ürünlerinin mevcudiyetini sağlamak için bazı ürünleri önceden sevk ettiğini ve gerekirse sevkiyatları alternatif limanlara yönlendirmeye hazır olduğunu geçen hafta CEO’su Ron Vachris’in ağzından belirtti.

Danimarkalı denizcilik ve lojistik firması Maersk, Ağustos ayında bir haftalık bir kapanmanın bile 4-6 haftalık bir toparlanma süresine yol açabileceğini ve grevin devam ettiği her gün durumun kötüleşeceğini uyardı.

C.H. Robinson’ın Kuzey Amerika nakliye direktörü Mia Ginter’a göre, firma aylardır müşterilerine yüklerini erken ithal etme ve sevkiyatları farklı limanlara çeşitlendirme konusunda yardımcı oluyor. Ginter, Batı Kıyısı’na yönelik hacim kaymasının demiryolu hizmetlerini zorlayabileceğini ve kamyon ile aktarma hizmetlerine olan bağımlılığı artırabileceğini vurguladı.

USMX üyeleri Maher Terminals ve APM Terminals, grev öncesinde kargo çıkışını hızlandırmak için New York ve New Jersey Limanı’ndaki terminal saatlerini uzattı.

Benzer şekilde, Savannah Limanı’ndaki Garden City Terminali ve Virginia Limanı’ndaki Norfolk Uluslararası Terminali, 30 Eylül öncesi hafta sonunda kargo akışını yönetmek için kapı saatlerini genişletti.

Büyük denizcilik şirketi Hapag-Lloyd, durumu yakından takip ediyor ve grev süresince müşterilerini bilgilendirmeye devam edeceğini taahhüt etti.

Alman motorlu testere üreticisi Andreas Stihl AG & Co, 80’den fazla ülkeye hizmet veren Virginia Limanı yakınındaki fabrikasından ihracatı sürdürmek için planlar geliştiriyor.

DSW’nin ana şirketi Designer Brands’in (NYSE:DBI) tedarik zinciri müdürü Ronnie Robinson’a göre şirket, Macy’s (NYSE:M), Nordstrom (NYSE:JWN) ve Dillard’s (NYSE:DDS) gibi mağazalara teslimat gecikmelerini önlemek için tipik Doğu Kıyısı ithalatının yarısını Batı Kıyısı’na kaydırdı.

Ulusal Üreticiler Birliği (NAM) CEO’su Jay Timmons, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bir grevin ABD genelinde üretim tedarik zincirlerini önemli ölçüde aksatacağını ve bu kritik limanlara erişime bağlı olan gıdadan araçlara ve elektroniğe kadar milyarlarca dolarlık malı etkileyeceğini belirtti.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu