Ordu Çevre Yolu’nda çalışmalar sürüyor
Karadeniz Kıyı Yolu Projesi çerçevesinde olan ve 2019 yılında birinci etabı tamamlanarak hizmete açılan, proje bedeli 6 milyar 210 milyon TL olan ‘Ordu Çevre Yolu’nun ikinci etabında çalışmalar devam ediyor.
Ordu’da devam eden 14 ayrı kara yolunun yapım işinin toplam proje bedeli 11 milyar 230 milyon lirayı aşarken, Karadeniz Sahil Yolu Projesi çerçevesinde olan ve 2019 yılında ilk etabı tamamlanarak hizmete açılan, ‘Türkiye’nin en pahalı çevre yolu projesi’ olarak bedellendirilen Ordu Etraf Yolu’nun ikinci etabında çalışmalar devam ediyor. Kazı çalışmalarının sonuna gelinen yol, başta Ordu olmak üzere bölgedeki diğer illeri de olumlu etkileyecek.
Proje bedeli 6 milyar 210 milyon TL
Toplam proje bedeli 6 milyar 210 milyon TL olan, 21,4 kilometre uzunluğa sahip olan Ordu Çevre Yolu projesinin ikinci etabında yer alan, 440 metre uzunluğundaki çift tüplü Akçetepe-1 Tüneli’nde son perde temmuz ayı içerisinde kaldırılırken, yeniden Akçatepe-2 Tüneli’nde çalışmalarda sona gelindi. Toplamda, 9 bin 492 metre uzunluğunda 6 çift tüp tünel, 3 bin 676 metre uzunluğunda 11 çift köprü ile birlikte 414 metre uzunluğunda 5 tek köprü ve farklı düzeyli kavşağın yer aldığı Ordu Etraf Yolu projesinin 11 kilometrelik birinci kısmı, 3 Mart 2019 tarihinde düzenlenen merasimle hizmete açılmıştı.
Ordu trafiğini rahatlatacak, akaryakıttan yıllık 31 milyon TL tasarruf sağlanacak
Ordu trafiğini önemli oranda rahatlatacak, kent içinde araç yoğunluğunu azaltacak ve transit geçişleri hızlandıracak proje, şuanda 40 dakika olan yol arasını 15 dakikaya kadar indirecek. Projenin tamamlanması ile birlikte bir yılda 6 bin 248 ton emisyon azalımı olacak, yeniden ayrıyeten vakitten 198 milyon TL, akaryakıttan 31 milyon TL olmak üzere yıllık yaklaşık 229 milyon liralık tasarruf sağlanacak.
Ordu Üniversitesi ve imali devam eden Ordu Kent Hastanesi’ne de bağlantısı bulunan yol, hem ulaşımı kolaylaştıracak hem de şehrin trafik akışını kolaylaştıracak.
“Devletimiz hızlı bir çalışma yürütüyor”
Yoldaki çalışmalar hakkında bilgi veren Eskipazar Mahalle Muhtarı İlhan Karaağaç, “Buranın yapımına 2007 yılında başlandı ve şu anda bu nokta tamamlandı. Terzili Tüneli tamamlandı, Akçetepe Tüneli’nin 4 adedinden birisi açıldı, ikincisi bitmek üzere ve çalışmalar devam ediyor. Bir periyot burada çalışmalar durdu lakin şu an süratli bir biçimde devam ediyor. Kesin olarak ne vakit biteceği konusunda bilgim yok lakin şirket ile devletimiz süratli bir çalışma yürütüyor” dedi.
“Ordu’nun kanayan yarasıydı”
Tüm çalışmaların tamamlandığın Ordu ile Giresun arasındaki mesafenin 10 dakikaya ineceğini kaydeden Karaağaç, “Gerçekten Ordu’nun kanayan yarası kent merkezinden geçiyordu. 3 saatte geçilmiyordu fakat burası da tamamlandığında 10 dakikaya düşecek. Allah devletimizden razı olsun” ifadelerine yer verdi.
“Bölgedeki yerlerin pahası de arttı”
“Buralar evvelce ıssız bir mahalleydi ve kıymetsizdi. Fakat yeni otogar ve çevreyolunun akabinde buralar çok değerlendi” diyen Karaağaç, “Dönümü 90 bin TL olan arsa şu an 2 buçuk milyona yaklaştı. Beşerler buradan arsa almak istiyorlar. Bu yol ile imali devam eden Ordu Kent Hastanesi’ne de geçiş verilecek. Artık beşerler kent merkezinden gitmek yerine hastaneye kısa bir ara ile gidebilecek” halinde konuştu. – ORDU